wtorek, 14 listopada 2017

171) Książkowy koszmar

Przeczytałam wszystkie książki, które kupiłam ostatnio. Prawie cały mój księgozbiór oczekuje w Polsce na przesyłkę, a do angielskiej biblioteki jakoś znów straciłam odwagę. Sięgnęłam więc po książkę, którą zamówiłam swojemu Prawie-mężowi...

"Stalowy szczur" Harry Harrison

Moje wrażenia? Masakra...nawet nie skończę tego czytać. Czytając miałam wrażenie, że mam doczynienia z dzieckiem, w wieku mojego syna, które opowiada swoje fantazje o supermocach, ekstra gadżetach z przyszłości i fantastycznych akcjach wydumanych tak bardzo, że aż człowieka krew zalewa.
Nigdy nie fascynowały mnie książki science-fiction i fantastyka ale ta była totalną pomyłką. I chociaż lubię w książkach czary-mary, ta pozycja mnie rozczarowała.

Zdjęcia pochodzą z internetu.

Stalowy Szczur (tytuł oryginału: The Stainless Steel Rat) – książka amerykańskiego pisarza Harry'ego Harrisona otwierająca cykl powieścifantastyczno-naukowych, których bohaterem jest James Bolivar DiGriz, alias "Slippery Jim" (Śliski Jim) lub "The Stainless Steel Rat" (Stalowy Szczur), niepokonany kosmiczny przestępca, działający jako agent Korpusu Specjalnego.
Książka została wydana w 1961, na język polski przełożył ją Jarosław Kotarski w 1990.
Powieść opowiada historię Jima di Griz o jego kłopotach z prawem w świecie „prawie bez przestępczości” oraz o tym, jak dostał się do międzyświatowej organizacji Korpusu Specjalnego. Opowiada również o jego pierwszym zadaniu dla tej agencji, którym było uratowanie świata, pokonanie Angeliny oraz zawarcie porozumienia z szefem, Inskippem (źródło: Wikipedia).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za Twe słowa :)