piątek, 8 grudnia 2017

176) Ekspresowe ciasto z jabłkami

Czasami jest tak, że mam ochotę na coś słodkiego. Ogólnie nie przepadam za słodkościami (prócz żelek, które uwielbiam i mogę zjeść w każdej ilości, landrynek oraz białej czekolady; ostatnio uzależniłam się jeszcze od kwaśnych Skittles'ów) ale czasem organizm domaga się czegoś tylko sam chyba nie wie czego. W takich sytuacjach, w akcie desperacji piekę ciasto. Tak, ja- antytalent cukierniczy, biorę się za wypieki. Zazwyczaj ciasta mi nie wychodzą. Ale zakalce ostatecznie też da się zjeść.

Jednak ciasto, które dziś Wam prezentuję, nie jest zbyt wymagające i praktycznie zawsze wychodzi. Łatwo, szybko i przyjemnie, a do tego smacznie-bałaganu też dużego się przy tym cieście nie robi :)
Nie pamiętam skąd mam ten przepis-bo wiecie...przepisy jak zaraza, przenoszą się od jednej osoby do drugiej i nie wiadomo gdzie był początek ;)

Oto przepis:

SKŁADNIKI:
2 szklanki mąki
1 szklanka cukru
250 gram margaryny
6 jajek
3 łyżeczki proszku do pieczenia
2-3 jabłka

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:
Wszystkie składniki ucierać mikserem do uzyskania jednolitej masy. W razie potrzeby (gdyby ciasto było zbyt twarde) dodać 3 łyżki mleka. Piekarnik rozgrzać do temperatury 180°c. Tortownicę o średnicy 26 cm wysmarować tłuszczem. Wyłożyć ciasto i wyrównać. Na wierzch ciasta wyłożyć obrane i pokrojone w ćwiartki jabłka. Pięć około 45 minut.
Proste? Oczywiście, że tak :) Ja dodatkowo mieszam 3 łyżki cukru pudru z 1 łyżeczką cynamonu i przed położeniem jabłka na cieście obtaczam je w tej mieszance. Dzięki temu jabłko w cieście jest nieco słodsze, a po domu rozchodzi się cudowny zapach cynamonu. Moje dziecko to uwielbia :)
Ostatnio kazał sobie zapakować kawałek ciasta do szkoły-przygotowałam więc kilka takich "kęsów na raz"...rezultat był taki, że musiałam upiec drugie takie ciasto dla całej klasy i nauczycieli :P Ale byłam z siebie dumna :D Anglikom smakowało :D

Mam nadzieję, że Wam też przypadnie do gustu. Testujcie i chwalcie się rezultatami :)

P.S.
Zdjęcia są mało efektowne ale robione były pod wpływem chwili, na szybko :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za Twe słowa :)