piątek, 14 kwietnia 2017

158) Orientalne smaki

Nie jestem mistrzem kuchni. Magda Gessler miałaby ze mną dużo pracy, a z "Master szefa" zapewne odpadłabym już na starcie. Nie zmienia to jednak faktu, że lubię gotować-wychodzi mi to różnie ale na szczęście nikt jeszcze nie ucierpiał ;)
Nie potrafię w kuchni improwizować, bo zawsze boję się, że wyjdzie coś niezjadliwego...ten jeden raz mi się udało-przez zupełny przypadek. Miałam w domu dużo papryki i musiałam coś z nią zrobić...początkowo miało być leczo, ale w trakcie przygotowywania zaczęłam kombinować i wyszło to:


Nazywam to daniem chińsko-wietnamsko-meksykańsko-indyjskim :P

Składniki:
papryka czerwona
papryka zielona
papryka żółta
cebula biała (można dać też trochę czerwonej)
kukurydza z puszki
fasola czerwona z puszki
grzyby moon
pierś z kurczaka
fix knorr danie orientalne z kurczakiem
jogurt naturalny
sól, pieprz, garam masala

Sposób przygotowania:
1. Cebulę kroimy w piórka, z papryki usuwamy gniazda nasienne i kroimy w paski długości około 2-3 cm. Pierś z kurczaka myjemy, kroimy w kostkę i przyprawiamy solą, pieprzem i garam masalą-odstawiamy.
2. Grzyby namaczamy w ciepłej wodzie-z grzybami trzeba być ostrożnym, gdyż jeden mały ususzony grzybek po namoczeniu może okazać się wielki...jeśli nie mamy tych grzybów możemy je zastąpić pieczarkami.
3. Na rozgrzanym oleju (1 łyżka) przesmażamy porządnie kurczaka, przekładamy do miseczki. 
4. Na tłuszczu po kurczaku przesmażamy cebulę. Przyprawiamy ją do smaku solą, pieprzem, czosnkiem granulowanym i papryką słodką. Gdy się podsmaży przekładamy do garnka.
5. Na tej samej patelni i tłuszczu (jeśli jest go za mało możemy dodać 1 łyżeczkę) przesmażamy na dużym ogniu, przez chwilę papryki-każdy kolor osobno. Przekładamy paprykę do garnka z cebulą.
6. Kroimy na mniejsze kawałki grzyby i przesmażamy chwilę na patelni, po czym przekładamy do garnka z cebulą i papryką.
7. Stawiamy garnek na średnim gazie. Mieszamy składniki. Gdy zaczną się gotować dokładamy kukurydzę i fasolę z puszki. Gotujemy około 3 minuty i dokładamy kurczaka. 
8. Mieszamy fix zgodnie z instrukcją na opakowaniu i dodajemy do naszych warzyw. Gotujemy jeszcze przez chwilę. Podajemy z gotowanym lub smażonym ryżem.


Można to danie dowolnie modyfikować według naszych preferencji smakowych. Idealnie by pasował do tego dania bambus-ale mam problem żeby go kupić-chyba się w sklepie chowa przede mną :P

To danie to nie jest żadne mistrzostwo...po prostu podczas podsmażania warzyw znalazłam w szafce taki fix i postanowiłam go dodać i zobaczyć co z tego wyjdzie...teraz co jakiś czas danie to gości na naszym stole :)
Mam nadzieję, że przypadnie Wam do gustu. Wszelkie uwagi i sugestie mile widziane :)
Pozdrawiam

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za Twe słowa :)