piątek, 15 września 2017

159) No Nesbo "Policja"

Witam Was :)
Wróciłam do Was po długiej nieobecności w blogowym świecie. Powrót nie był łatwy i wiązał się z wprowadzeniem wielu zmian, przede wszystkim w własnym życiorysie.
Mam jednak nadzieję, że zmiany wyjdą na dobre.
Zaczynamy więc od przeczytanej w ostatnim czasie książki.
Jak zapewne wiecie, jestem ogromną fanką Jo Nesbo, już od przeczytania pierwszej książki. Jakiś czas temu, zamawiając książki dla swego przyszłego-niedoszłego, uległam pokusie i zamówiłam dla siebie kolejny kryminał tego autora.
O czym jest książka?
"Policja" to ostatnia powieść z serii o Harrym Hole, komisarzu policji. Tym razem jednak jego postać pojawia się dość późno w książce.
W Oslo dochodzi do serii morderstw policjantów, którzy niegdyś pracowali przy wyjaśnieniu sprawy zabójstwa jednego z nich, Rene Kalsnesa.
Do zbrodni dochodzi w miejscach, w których niegdyś popełniono inne zbrodnie (także ich nie wyjaśniono), a sposób mordowania jest ich wierną repliką.
Dochodzeniem kieruje młody komendant, nie posiadający zbyt dużego doświadczenia, nie można jednak powiedzieć że posiada czyste sumienie.
Sprawy się komplikują gdy ginie jedna z policjantek-przyjaciółka Harrego, znana z niebywale rozwiniętej zdolności do zapamiętywania i rozpoznawania twarzy.
Kto okaże się tym bezlitosnym oprawcą policjantów? Tego nie mogę Wam zdradzić.
Jedno jest pewne-książka trzyma w napięciu do samego końca, a zakończenie zaskakuje jak zawsze.


*zdjęcie pochodzi z internetu

2 komentarze:

  1. Sięgnęłam po pierwszą z cyklu... przemęczyłam.... nie da się czytać :( Koszmarnie nudna, nic się nie dzieje, a główny bohater jest obleśny... w ogóle nie rozumiem fenomenu autora :(

    http://przystanek-klodzko.pl/

    OdpowiedzUsuń
  2. Aniu, każdy ma inny gust i co zrobimy? No nic...moze jakaś inna książka, którą przedstawię na blogu zdobędzie twoją sympatię 😉

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twe słowa :)