sobota, 16 grudnia 2017

177) W końcu jakiś film...

Udało mi się przypomnieć jaki film chciałam obejrzeć. Czekałam aż pojawi się w sieci bo do kina nie lubię chodzić.
OBCE NIEBO

Basia (Agnieszka Grochowska) i Marek (Bartłomiej Topa) mieszkają w Szwecji. Jedno niewinne kłamstwo uruchamia lawinę podejrzeń i doprowadza do tego, że szwedzka opieka społeczna potajemnie odbiera im ukochaną córkę i oddaje rodzicom zastępczym. Miłość córki do matki zostaje wystawiona na próbę. Rodzice muszą zmierzyć się z bezlitosną biurokracją, dla której nie liczą się ludzkie uczucia. W obliczu koszmaru Basia i Marek decydują się na dramatyczną walkę o odzyskanie córki, niebezpiecznie balansując na granicy prawa.(źródło)


Zdjęcia pochodzą z internetu.

Obejrzałam i trochę się rozczarowałam. Film porusza trudny temat ale jakoś szybko i sprawnie udaje się rozwiązać problem. Dwie wizyty u córki zakończone historią matki, dwie próby negocjacji z pracownikami specjalnymi i nagle BUM! Trzeba uprowadzić dziecko i wszystko się udaje, wszyscy współpracują. Trochę to naciągane i uproszczone-no tak, to w końcu tylko film. Poza tym zaczęłam się zastanawiać nad pewną rzeczą-Szwecja zgodziła się na takie publiczne pokazanie, że to co oni nazywają "działaniami dla dobra dziecka" jest czymś w rodzaju handlem dziećmi dla par ich nie posiadajacych? Trochę to dziwne-a może źle to odebrałam? Swoją drogą-dziewczynka w tym filmie to też niezłe ziółko-moim zdaniem oczywiście ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za Twe słowa :)