niedziela, 10 stycznia 2016

76) Jo Nesbo- Wybawiciel

Witam Was serdecznie!

Chciałabym dzisiaj zaprezentować Wam kolejną powieść skandynawskiego pisarza-kryminał "Wybawiciel".
Ominę dziś charakterystykę pisarza, gdyż zrobiłam to poprzednio. Jednak tych, którzy zajrzeli tutaj pierwszy raz (lub chcą sobie tą charakterystykę przypomnieć) zapraszam TUTAJ, by zapoznać się z osobą pisarza.



O CZYM JEST KSIĄŻKA?
Jest to szósta powieść z komisarzem Harry`m Hole, w roli głównej (opublikowana w 2005 roku, pierwsze polskie wydanie ukazało się w 2009 roku).

Akcja powieści rozgrywa się w Oslo i okolicach (choć niektóre wątki przenoszą nas do Chorwacji-do Zagrzebia i Vukovaru).
Komisarz Harry Hole ściga Jugosłowiańskiego morderce, odpowiedzialnego za śmierć wysoko postawionego oficera Armii Zbawienia. Jak się jednak okazuje, morderca (nieświadomie) zabił nie tą osobę, na którą miał zlecenie. Ponieważ jest zawodowcem nie spocznie póki nie dokończy "roboty", przez co na dłużej niż myślał, zmuszony jest pozostać w Oslo. Seria niepowodzeń zaczyna dramatycznie wpływać na jego działania, przez co popełnia coraz więcej błędów. Niespodziewanie jednak zyskuje sojusznika-kogo? Tego akurat Wam nie zdradzę.
Harry Hole coraz bardziej depcze mu po piętach...
Jak zakończy się ta historia? Lepiej przeczytajcie sami...





JAKIE SĄ MOJE WRAŻENIA?
Początek historii jest dla mnie nieco zagmatwany, więc nie bardzo wiedziałam kto jest kim i o co chodzi. Jednak w miarę czytania wszystko mi się wyjaśniło.
Znów mogę powiedzieć, że pomimo tematyki kryminalnej, jest to pozycja lekka, łatwa i przyjemna, gdyż pisarz zachował lekkość języka.
Akcja znów dynamiczna, rozwijająca się jak kwiat z każdą przeczytaną stroną (aż trudno oderwać się od książki, bo chciałoby się wiedzieć "co będzie dalej") ale bardzo zaskakująca- tak jak poprzednio- czytałam, myślałam, że wiem co zaraz się wydarzy i...jak zwykle nie miałam racji. Samo zakończenie też jest zaskakujące-aż niemal niemożliwe...



Książka naprawdę warta polecenia :)


*Zdjęcia pochodzą z zasobów internetowych.

4 komentarze:

  1. Jakoś tak nie mam przekonania do tych nowych kryminałów...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam szczerze, że ja też nie byłam do nich przekonana...wszystko zależy od tego co kto lubi...zaryzykowałam i polubiłam tego autora i jego powieści-mam nadzieje przeczytać wszystkie jego książki (łącznie z tymi dla dzieci-gdyż nawet jedna z jego książek dla młodych czytelników jest na liście lektur w tym roku u mojego dziecka-w 3 klasie)...Ale przecież nikogo nie zmuszę do przeczytania i polubienia ;)

      Usuń
  2. Jo Nesbo mam w planach już od jakiegoś czasu, ale za każdym razem coś innego trafia w moje ręce :)
    Polecam "Bielszy odcień śmierci" Bernarda Minniera, właśnie skończyłam 2 tom.

    OdpowiedzUsuń
  3. Książka trafia na listę pozycji do przeczytania...już ją notuję w kajeciku ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twe słowa :)